Blog / juni 2014

Geplaatst op 26 juni 2014 om 23:48 u
Categorie: Accu's
Geplaatst op 26 juni 2014 om 23:48 u
Categorie: Accu's

De hoekprofielen zijn nu allemaal gelast dankzij Van Alphen Lasservice. Weer heel netjes gedaan door dezelfde lasser die toen ook de blokken op de achterbrug heeft gelast. Hij heeft ook de lasnaden aan de buitenkant al weggewerkt. Ik heb zelf wel nog wat aan de binnenkant weg moeten werken om alles goed passend te maken.

E-Streetquad Hoekprofielen zijn gelast


Vraag me alleen af hoe het zal passen als alles gespoten is maar dat zien we dan wel weer. Ook is er nu totaal geen speling meer tussen het frame en de 2 grote accu behuizingen dus het is nu belangrijk dat de bevestigingspunten op precies de juiste plaatsen worden gelast. Maar deze moet ik eerst nog allemaal gaan maken, ben ik dus weer even mee bezig.

Geplaatst op 21 juni 2014 om 23:14 u
Categorie: Accu's
Geplaatst op 21 juni 2014 om 23:14 u
Categorie: Accu's

De hoekprofielen die de accu behuizingen op hun plaats zullen gaan houden zijn eindelijk allemaal klaar.

E-Streetquad Hoekprofielen helemaal klaar voor gelast te worden


E-Streetquad Hoekprofielen helemaal klaar voor gelast te worden


Voor de kleine behuizing heb ik het iets anders moeten doen, dit worden 2 losse delen die op elkaar kunnen worden bevestigd en dan ook nog op het frame. Maar dit zien jullie wel als het gelast is, is moeilijk uit te leggen.

E-Streetquad Hoekprofielen helemaal klaar voor gelast te worden


Hier is alles bij elkaar. Het past allemaal perfect en is nu dus klaar om gelast te worden. Ik laat eerst alleen de hoekprofielen lassen, het is wat makkelijker om te zien waar de bevestigingspunten moeten komen als alles al in elkaar zit.

E-Streetquad Hoekprofielen helemaal klaar voor gelast te worden


Hopelijk kan dit komende week al gebeuren maar ben daarna dan ook wel weer even bezig met alle bevestigingspunten te maken.

Geplaatst op 13 juni 2014 om 01:06 u

Afgelopen dagen bezig geweest om het hele elektrisch schema te tekenen. Ben er nu vrij zeker van dat het allemaal zo aangesloten gaat worden. Alleen die 3 kabels van het Battery Management System weet ik nog niet zeker hoe ik die ga aansluiten. Deze zijn voor het beschikbare vermogen drastisch te verminderen als de accu's leeg zijn zodat je ze niet kunt onderladen. Maar er zal toch nog genoeg vermogen zijn om de quad op een veilige plaats langs de weg te kunnen zetten. Dit kan op meerdere manieren worden aangesloten dus ik wacht daar nog even mee.
Heb ook 2 extra schakelingen erin verwerkt met een aantal knoppen en relais. Die linksboven is voor te kunnen schakelen tussen laag vermogen (Drive Eco), hoog vermogen (Drive Sport) en achteruit (Reverse). En die in het midden is voor het laadproces te starten en stoppen als de laadstekker is aangesloten. Misschien dat ik hier nog een actuator voor haal zodat de laadstekker via deze schakeling ook vergrendeld wordt tijdens het laden.

E-Streetquad Volledig elektrisch schema en een nieuwe werkende toerenteller


Ook heb ik weer een nieuwe toerenteller, dit keer eentje uit Hong Kong voor 10 euro. En driemaal is scheepsrecht, deze werkt perfect.

E-Streetquad Volledig elektrisch schema en een nieuwe werkende toerenteller


Voor de rest ben ik nog bezig met de hoekprofielen aan de kant van de deksels. Moet hier heel wat uitsparingen in maken voor de wartels en boutjes. Ben ik dus nog wel even mee bezig. Maar voor deze accu behuizing zijn ze al helemaal klaar, nog 3 te gaan.

E-Streetquad Volledig elektrisch schema en een nieuwe werkende toerenteller

Geplaatst op 5 juni 2014 om 22:22 u
Categorie: Accu's, Algemeen, Onderdelen

De hoekprofielen voor de achterkant van de behuizingen zijn klaar. Nu nog die voor de voorkant/deksel maar daar heb ik wat meer werk mee aangezien ik gedeeltes eruit moet halen voor de wartels en boutjes.

E-Streetquad Stalen hoekprofielen half klaar en paar nieuwe behuizingen


E-Streetquad Stalen hoekprofielen half klaar en paar nieuwe behuizingen


Ik heb ook nog wat extra behuizingen gekocht voor wat andere hoogspannings delen in te plaatsen. Toch wat makkelijker dan zelf weer wat maken. In deze grote komt de DC-DC omvormer, sensor voor de volt/ampère meter en de hoofdzekering. Komt te zitten waar de benzinetank eerst zat. Het past echt precies, heb ik goed gegokt met de maten. Was alleen niet in zwart te krijgen dus moet wel nog gespoten worden.

E-Streetquad Stalen hoekprofielen half klaar en paar nieuwe behuizingen


E-Streetquad Stalen hoekprofielen half klaar en paar nieuwe behuizingen


En in deze kleinere worden de hoogspanningskabels voor de DC-DC omvormer en lader verdeeld en voor allebei nog een aparte zekering. Komt te zitten waar de 12V accu eerst zat. Het past ook weer goed en nog net genoeg ruimte over voor de dikke oranje kabels die naar de motor zullen lopen.

E-Streetquad Stalen hoekprofielen half klaar en paar nieuwe behuizingen


E-Streetquad Stalen hoekprofielen half klaar en paar nieuwe behuizingen


Dan heb ik ook nog deze voor wat 12V dingen (hoofd printplaat voor het Battery Management System en een aantal relais). Denk dat ik deze gewoon bovenop die grote behuizing plaats, is nog wel wat plaats voor.

E-Streetquad Stalen hoekprofielen half klaar en paar nieuwe behuizingen


Morgen en in het weekend weer verder met de hoekprofielen zodat deze hopelijk volgende week gelast kunnen worden.