Blog / Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet

Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet

Geplaatst op 22 mei 2014 om 22:46 u
Geplaatst op 22 mei 2014 om 22:46 u

Heb ondertussen weer wat getekend. Dit zullen waarschijnlijk de laatste 2 aluminium delen worden die nog gemaakt moeten worden. Als eerste heb ik een bevestigingsplaat getekend voor alle tellers en schakelaars. Deze zal op het stuur worden bevestigd.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Heb er weer zoals gewoonlijk een papieren model van gemaakt om te kijken hoe alles zou passen.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Het past allemaal goed, alleen is de hoek waaronder de tellers staan niet echt ideaal. Zou beter zijn als de plaat onder een hoek van zo'n 20 graden komt te staan, dan kijk ik recht tegen de tellers aan als ik op de quad zit. Heb de tekening dus wat aangepast om dit mogelijk te maken. Ook nog wat kleine aanpassingen gemaakt om het frezen wat makkelijker te maken en nog een gat erbij voor de alarmlichtschakelaar. De plaat zal dus zo'n 20 graden worden gebogen op die lijn in het midden.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Voor nog een aantal dingen te meten moest ik de kappen weer even erop zetten. Hier dus nog even een foto van het geheel. Begint toch al ergens op te lijken.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Alleen ben ik hiermee wel een probleem tegen gekomen met de behuizing die vooraan onder de carbon kap zit. Het past helaas net niet en de behuizing wordt tegen de stuurstang aangedrukt, niet zo handig dus. Ik zal deze behuizing dus een beetje moeten aanpassen, aan een kant schuin laten aflopen. Hierdoor heb ik ook de stalen hoekprofielen nog niet op maat kunnen zagen aangezien ze voor deze behuizing dus ook weer anders moeten worden.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Dan nog de andere plaat. Deze is voor de laad inlet en komt op dezelfde plaats waar de vuldop van de benzinetank ooit zat. Moest hiervoor alleen de maten hebben van de kap en is vrij lastig aangezien de lijnen niet recht lopen maar een beetje rond. Kwam op het idee om gewoon papier erop te plakken en met potlood de lijnen te vinden, best goed gelukt.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Daarna kon ik dus tijdens het tekenen makkelijk alles meten zonder de hele kap mee te nemen. Hier weer de tekening.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Ook weer een papieren model ervan gemaakt en past allemaal perfect, geen aanpassingen nodig.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


De laad inlet heb ik nieuw na wat advies van Rebbl, dit is een mode 3 type 2 (IEC 62196). Is nu de standaard overal in Europa voor alle elektrische voertuigen. Had vorig jaar ofzo al een CEE inlet gekocht maar inmiddels kom je daarmee niet meer door de keuring van de RDW. Dus ik had helaas geen keus en moest deze kopen. Maar ben er toch wel blij mee nu, is veel steviger, veiliger en ook waterdicht.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet


Ook nog een nieuwe analoge toerenteller gekocht voor een goedkoop prijsje. Maar helaas, ook met deze lukt het niet. Was er toch echt zeker van dat het met deze wel zou lukken aangezien deze normaal op een dynamo aangesloten wordt en dus ook gewoon een pulse signaal krijgt. Maar hij doet niets met het pulse signaal dat de controller door doet geven. Weer even zoeken naar een oplossing dus.

E-Streetquad Tekeningen en passen van platen voor de tellers en laad inlet