Blog / Eerste reparaties na de testrit

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit

Eerste reparaties na de testrit

Geplaatst op 19 februari 2015 om 00:03 u
Geplaatst op 19 februari 2015 om 00:03 u

Aangezien er tijdens de testrit een aantal dingen stuk zijn gegaan heb ik al een aantal reparaties moeten uitvoeren. Belangrijkste is toch wel de DC-DC omvormer. Natuurlijk was deze net buiten de garantie, iets langer dan 2 jaar geleden al gekocht dus vervangen was niet meer mogelijk. Was hier ook al niet tevreden over aangezien de uitgangsspanning te laag was (11,9 V). Heb nu dus een andere gekocht, een Traco Power TEP 150. Zelfde vermogen, groter ingangsbereik, beter geïsoleerd en een instelbare uitgangsspanning. Helaas wel wat duurder maar voor deze prijs is er denk ik ook geen betere te krijgen. Nog een verschil, hij is veel kleiner.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


Ook was er een zekeringhouder kapot gegaan door de zware 12 V accu die ik tijdens de testrit in de topkoffer had geplaatst.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


Deze vervangen en de kabels voor de nieuwe DC-DC omvormer verlengd.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


En hier is die helemaal aangesloten. Heeft ook nog de mogelijkheid om hem via een 12 V signaal aan of uit te zetten maar voorlopig blijft hij gewoon altijd aan.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


Dan nog iets wat ik was vergeten. Voor de testrit had ik de hele kabelboom nog ingepakt met ribbelslangen. Best veel werk met zoveel kabels die bij elkaar komen.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


Daarna helemaal met tape ingewikkeld.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


En weer terug geplaatst. Ziet er toch best netjes uit zo.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


Ben nu bezig om ook op alle oranje kabels ribbelslangen te plaatsen. Is voor extra veiligheid en waarschijnlijk ook weer nodig voor de keuring bij de RDW.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


Enige 2 problemen die ik nu nog heb zijn een contactor die nogal erg warm wordt en de temperatuursensor in de motor die ik niet werkend krijg met m'n Trailtech display. Voor deze sensor moet ik even contact opnemen met Trailtech om te kijken of het mogelijk is om te calibreren.
Voor de contactor heb ik wel al contact gehad met de leverancier en zij zeggen vooralsnog dat dit normaal is. Moet ze alleen nog even het complete productnummer doorgeven zodat ze het met zekerheid kunnen zeggen. Maar waarschijnlijk werkt deze dus prima, vindt alleen zelf dat die veel te warm wordt. Moet hier nog een oplossing voor zoeken dat die wat minder warm zal worden. Gaat nu namelijk tot zo'n 51,5 graden met open behuizing. Met gesloten behuizing zal het waarschijnlijk wel oplopen richting de 70-80 graden. Voor de contactor zelf misschien geen probleem maar voor de andere componenten die ik in dezelfde behuizing heb zitten misschien wel.

E-Streetquad Eerste reparaties na de testrit


Dat was het weer. Hopelijk krijg ik de laatste paar dingen snel opgelost zodat ik misschien heel binnenkort al een tweede testritje kan maken op echt vol vermogen.