Blog / juni 2020

Geplaatst op 8 juni 2020 om 17:16 u
Categorie: Algemeen, Ritten
Geplaatst op 8 juni 2020 om 17:16 u
Categorie: Algemeen, Ritten

Het is al weer een hele tijd geleden sinds mijn laatste bericht op deze blog. Had wel in mijn laatste bericht al gezegd dat het even kon duren, ik dacht alleen niet dat het anderhalf jaar zou zijn. :) Maarja, hier is dan eindelijk weer een update, net op tijd voor de zomer van 2020. Wat een jaar is het tot nu toe geweest zeg, heel veel negatieve dingen. Hopelijk zal de rest van het jaar allemaal positief zijn!

Laten we het maar eens hebben over de quad, daar zijn jullie waarschijnlijk voor hier. ;) Hij doet het nog steeds geweldig. Zo nu en dan rij ik er nog eens een stukje mee. Helaas niet zo vaak als ik zou willen vanwege het bereik wat nog steeds wat aan de lage kant is. Het is moeilijk om een balans te vinden tussen efficiënt rijden en gewoon plezier hebben. Meestal zijn de ritjes dan ook niet veel langer dan 20-25 km tenzij ik ergens voor een paar uur kan blijven en ondertussen kan opladen. Zou heel graag het accupakket willen upgraden naar eentje die veel meer capaciteit heeft zodat het bereik omhoog zou gaan naar minstens 100 km. Maar er is ondertussen iets anders gebeurd, dit zal ik op het einde van dit bericht nog even vermelden, wat nu een groot gedeelte van mijn tijd en geld in beslag neemt. :) Dus het accupakket zal nog even moeten wachten maar weet zeker dat dit wel een keer gaat gebeuren.

Behalve het bereik is het verder allemaal erg positief geweest. Heb totaal geen problemen met de quad gehad, heel erg betrouwbaar geweest. Zo'n beetje dus wat je kunt verwachten met een elektrisch voertuig. Ook wanneer de quad niet in gebruik is hoef ik er niet echt naar om te kijken. Het verbruik van het BMS is erg laag, kan de quad waarschijnlijk op zijn minst een half jaar laten staan zonder me zorgen te maken dat de accu leeg raakt. Paar uur voor ik een rit wil maken laadt ik hem gewoon vol en dan kan er weer mee gereden worden. Dit is ook alleen mogelijk door de contactor die ik midden in het accupakket gebruik die zoiets alle stroom uitschakelt. Ook kan ik het 12V systeem compleet uitschakelen. Daarmee zorg ik ervoor dat er helemaal geen verbruik meer is, behalve dus het BMS. Ben dan ook erg blij met de beslissing om het systeem zo te maken. Zie vaak dat anderen hun EV's elke paar weken ofzo moeten opladen om schade aan de accu te voorkomen. Maar bij mij laadt ik hem gewoon volledig op na een rit, schakel het systeem compleet uit en ik hoef me totaal geen zorgen meer te maken voor de komende maanden, is echt geweldig!

Nog even over de ritten, had een paar dagen geleden nog een mooie rit waarbij ik een mooie locatie heb gevonden om eens wat nieuwe foto's te maken. Dit heb ik eerder nog niet zo veel gedaan, had nog niet echt veel mooie foto's in de galerij staan, behalve de paar foto's die ik had gemaakt om mijn quad in het blad Bright te plaatsen een paar jaar geleden. Hier zijn de nieuwe foto's van mijn quad in 2020. :)

E-Streetquad Update voor de zomer van 2020


E-Streetquad Update voor de zomer van 2020


E-Streetquad Update voor de zomer van 2020


E-Streetquad Update voor de zomer van 2020


E-Streetquad Update voor de zomer van 2020


Zoals je kunt zien is er niet echt veel meer veranderd aan de quad. Waarom iets veranderen wat zo goed werkt, toch? :) Er is echter een andere rede waarom er geen veranderingen meer zijn geweest en het zo lang heeft geduurd om hier nog een update te plaatsen. En dat is deze hier.

E-Streetquad Update voor de zomer van 2020


E-Streetquad Update voor de zomer van 2020


Mijn eigen Tesla Model 3 SR+! :) Natuurlijk als groot fan van EV's kon ik gewoon niet meer met mijn benzineauto rond blijven rijden en wou ik ook daarbij de overgang naar elektrisch maken. Moest alleen beslissen of ik weer iets zou gaan ombouwen of toch gewoon een kopen die meteen klaar is om mee te rijden. Met de Tesla Model 3 die net rond die tijd uit kwam was de beslissing uiteindelijk makkelijk gemaakt. Ik moest wel echt al het andere wat ik nog wou opzij schuiven zodat ik genoeg geld bij elkaar kon krijgen en uiteindelijk is dit ook echt gelukt. Ben echt heel erg blij met mijn Tesla nu, ik zie dit ook echt als mijn beste aankoop ooit. Natuurlijk is mijn quad nog steeds mijn mooiste bezit aangezien ik deze helemaal zelf heb gebouwd maar de Tesla komt toch echt wel dichtbij. ;) Zoals je kunt zien heb ik al wat modificaties eraan gedaan en zal dit ook nog even blijven doen om het een meer unieke auto te maken aangezien er nu al zoveel van op de weg rijden.

Dus dat verklaart ook wel waarom mijn quad de laatste tijd wat minder aandacht heeft gekregen. Maar maak je maar niet druk, heb nog heel wat plannen ervoor! Blijf deze blog volgen door je te abonneren op de nieuwsbrief, mijn Facebook pagina te volgen of me op Instagram te volgen.
De Instagram link is nieuw op de blog, daar zal ik foto's plaatsen van beide mijn quad en mijn Tesla dus als je daar interesse in hebt, ga me maar meteen volgen! :)
De link naar mijn Twitter pagina heb ik verwijderd en ben ook niet echt van plan daar nog iets mee te doen. Vanaf het begin van de blog heb ik daar amper volgers op gekregen dus heb ik besloten om die niet langer te gebruiken.
Eigenlijk is Instagram nu dus gewoon de beste manier om mij en mijn beide EV's te volgen. ;)