Blog / juli 2014
Geplaatst op 30 juli 2014 om 00:22 u
Categorie: Frame, Onderdelen
Alle bevestigingspunten zijn gelast, weer dankzij Van Alphen Lasservice. Is weer allemaal goed gelukt en heel netjes gedaan.
Ben nu bezig met de gaten te maken en schroefdraad te tappen. Best lastig om alle gaten goed uitgelijnd te krijgen maar het lukt toch al aardig. Heb hier alleen nog wel een paar avonden werk aan denk ik.
heb ook weer een heel aantal bouten nodig die ik hopelijk morgen zal hebben. Kan dan zien of alles goed te bevestigen is.
Ondertussen ook al aan het zoeken naar een straalbedrijf zodat alle framedelen zo snel mogelijk gestraald en daarna gespoten kunnen worden. Maar aangezien de bouwvak weer net is begonnen hier lukt dit nog niet echt. Kans is dus groot dat dit de komende 3 weken niet kan gebeuren.
Heb ook nog wat neopreen veerhoezen van DirtSkins ontvangen. Nu nog niet nodig maar is alvast voor als ik binnenkort de quad weer ga opbouwen. Hopelijk zullen de veren hiermee wat langer mee gaan. Vind het ook wel mooi uit zien.
En dat was het weer, hopelijk nog een update aan het einde van de week.
Geplaatst op 20 juli 2014 om 22:14 u
Categorie: Frame
Dit weekend het frame eens onder handen genomen. Hier zaten nog altijd kleine stukken van de oude bevestigingspunten op die ik vorig jaar al eraf had geslepen. Hier is nu helemaal niets meer van te zien. Heb ook nog een paar andere bevestigingspunten die niet meer nodig zijn eraf gehaald en op de plekken waar de nieuwe bevestigingspunten gaan komen al de lak weggehaald. Heb nu dus echt alles klaar voor het te laten lassen, moet nu alleen even wachten tot de lasser wat tijd heeft.
Ook alvast de hoekprofielen gemaakt die dwars op het frame komen te zitten. Deze zijn dus wel voor het gewicht van de accu behuizingen te dragen en verdelen. Was alleen lastig om het passend te krijgen, heb echt nergens meer een millimeter over. Dus maar wat eruit geslepen zodat de buizen van het frame erin vallen.
Maar nu is er niet zo heel veel meer te doen tot alles gelast is. Zal dus weer eens moeten wachten.
Geplaatst op 17 juli 2014 om 00:05 u
Categorie: Algemeen
Geplaatst op 17 juli 2014 om 00:05 u
Categorie: Algemeen
Eerst maar even het minder goede nieuws. Ik wou de lagers en as uit het lagerhuis halen zodat ik hier binnenkort veel betere lagers in kan plaatsen van het merk SKF in plaats van deze Chinese lagers. Dit ging alleen aan een kant niet helemaal goed, er is een stuk afgebroken van het lagerhuis en er zit ook een kleine scheur in. Deze kan ik dus niet meer gebruiken.
Maar heb alles eruit gekregen dus weet niet nu in ieder geval wel hoe het allemaal in elkaar zit.
Hier is al een rede waarom ik geen gebruik wil maken van deze Chinese lagers. Zie het verschil tussen de 2 lagers, links zit helemaal niks van vet in terwijl dit nog gewoon nieuwe gesloten lagers zijn. En zijn sowieso van slechte kwaliteit, deze lagers rij je vrij snel stuk. Vooral dus die zonder vet erin.
Heb ondertussen wel al een nieuw lagerhuis. Hier zaten ook al lagers in maar bij deze heb ik ze wel goed eruit kunnen krijgen.
En dan het goede nieuws. Alle bevestigingspunten voor op het frame en de accu behuizingen zijn eindelijk klaar. Was toch best veel werk, vooral aangezien ik deze alleen met een bankschroef, hamer en vijl op maat heb moeten maken. Maar ze kunnen nu hopelijk allemaal binnen een paar dagen gelast worden.
Die voor de kleinste accu behuizing vooraan waren toch wel het lastigste omdat hier een paar hoeken in moesten komen en een gedeelte ook schuin. Maar is toch wel goed gelukt, is zeker stevig genoeg voor de 2 accu's die hier maar in komen.
Heb ook alvast de gaten in de voorkap geboord met bevestigingspunten voor de laadplaat. Natuurlijk heb ik hier weer blindklinkmoeren voor gebruikt.
Hopelijk dus snel weer een update als alles gelast is.
Geplaatst op 6 juli 2014 om 13:56 u
Categorie: Algemeen, Onderdelen
Geplaatst op 6 juli 2014 om 13:56 u
Categorie: Algemeen, Onderdelen
Weer heel wat gebeurd deze week. De quad heb ik helemaal uit elkaar gehaald zodat binnenkort alle framedelen gespoten kunnen worden. Was best leuk want heb nu echt elk onderdeel van de quad in handen gehad, weet nu ook hoe alles precies in elkaar zit. Ben ook al dingen tegen gekomen die ik meteen zal gaan vervangen voor betere alternatieven, vooral de lagers en de bussen in de draagarmen en achterbrug.
Het hele remsysteem heb ik zonder ook maar een leiding los te hoeven halen kunnen verwijderen.
En zo staat de quad er nu bij, alleen maar onderdelen overal.
De bussen in alle draagarmen heb ik al verwijderd. Dit zijn nog allemaal nieuwe bussen maar zo zien ze er toch niet echt uit. Deze Chinese bussen werken ook niet echt zoals rubber bussen horen te werken, ze scharnieren namelijk gewoon in de draagarm zelf in plaats van in de rubber dus staal op staal. Daar zal dus snel speling in komen, vooral omdat er ook nergens iets van vet tussen zat. De bedoeling is dat hier POM bussen in gaan komen, werkt veel beter en gaat ook veel langer mee.
Ook heb ik weer wat nieuwe onderdelen gekregen. Dit zijn alle kabels die ik nodig zal hebben voor de hele kabelboom te maken.
Dan nog een stuurschakelaar en 2 bevestigingen voor de spiegels. En nog een aparte killswitch met koord zodat de hoogspanning wordt uitgeschakeld als ik de quad, op welke manier dan ook, verlaat.
Maar het belangrijkste is toch wel dat de teller- en laadplaat klaar zijn en dankzij Geraets Metaalbewerking weer heel netjes zijn geworden. Alles past ook weer perfect. Kan alleen nog niet goed laten zien hoe het allemaal precies komt te zitten aangezien de quad nu helemaal uit elkaar is maar om een idee te geven toch een paar foto's gemaakt.
Ben nu nog even bezig met alle bevestigingspunten op maat te maken, deze kunnen dan misschien komende week al gelast worden op het frame.