Blog / Volledig elektrisch schema en een nieuwe werkende toerenteller
Volledig elektrisch schema en een nieuwe werkende toerenteller
Geplaatst op 13 juni 2014 om 01:06 u
Geplaatst op 13 juni 2014 om 01:06 u
Afgelopen dagen bezig geweest om het hele elektrisch schema te tekenen. Ben er nu vrij zeker van dat het allemaal zo aangesloten gaat worden. Alleen die 3 kabels van het Battery Management System weet ik nog niet zeker hoe ik die ga aansluiten. Deze zijn voor het beschikbare vermogen drastisch te verminderen als de accu's leeg zijn zodat je ze niet kunt onderladen. Maar er zal toch nog genoeg vermogen zijn om de quad op een veilige plaats langs de weg te kunnen zetten. Dit kan op meerdere manieren worden aangesloten dus ik wacht daar nog even mee.
Heb ook 2 extra schakelingen erin verwerkt met een aantal knoppen en relais. Die linksboven is voor te kunnen schakelen tussen laag vermogen (Drive Eco), hoog vermogen (Drive Sport) en achteruit (Reverse). En die in het midden is voor het laadproces te starten en stoppen als de laadstekker is aangesloten. Misschien dat ik hier nog een actuator voor haal zodat de laadstekker via deze schakeling ook vergrendeld wordt tijdens het laden.
Ook heb ik weer een nieuwe toerenteller, dit keer eentje uit Hong Kong voor 10 euro. En driemaal is scheepsrecht, deze werkt perfect.
Voor de rest ben ik nog bezig met de hoekprofielen aan de kant van de deksels. Moet hier heel wat uitsparingen in maken voor de wartels en boutjes. Ben ik dus nog wel even mee bezig. Maar voor deze accu behuizing zijn ze al helemaal klaar, nog 3 te gaan.